هفت راه برای افزایش اعتماد به نفس در فروش

0 2,054

با خواندن این مقاله راه‌های افزایش اعتماد به نفس در فروش را آموخته و میزان فروش خود و یا بهره‌وری تیم فروشتان را بالا ببرید. با وب‌سایت مدیر شاد همراه باشید.

پرده‌برداری از نیمه‌ی پنهان اعتماد به نفس در فروش!

کسب اعتماد به نفس در فروشبرای دستیابی به اعتماد به نفس در فروش این هفت سرنخ را مورداستفاده قرار دهید:

۱.در زندگی روزمره انرژی منفی را به اثرگذاری مثبت تبدیل کنید:

شاید از این سخن متعجب شوید ولی بخش بزرگی از توانایی فروش شما هنگامی‌که خارج از محیط و ساعات کاری هستید شکل می‌گیرد؛ شاید بپرسید چگونه چنین چیزی ممکن است؟!

در پاسخ باید بگوییم که اگر در محیط زندگی شما انسان‌های منفی‌گرا حضور داشته باشند؛ هیچ‌وقت به اعتماد به نفس در فروش نخواهید رسید؛ چون آن‌ها اثر منفی خود را بر روی شما (بدون اینکه بدانید) خواهند گذاشت.

برای کسب اعتماد به نفس در فروش چه در محیط کاری و چه در محیط زندگی شخصی‌تان از اشخاص منفی‌گرا و بی‌هدف دوری کرده و در عوض اطراف خود و تیم فروشتان را با انسان‌هایی که بر اهدافشان متمرکز هستند و افرادی مثبت محسوب می‌شوند، پر کنید.

همیشه تقویت توانایی فروش، نیاز به تمرکز و مثبت‌گراییِ تمام‌وقت در زندگی دارد.

۲.ابتدا باید در شیوه‌های فروشندگی مهارت کافی داشته باشید:

برای داشتن اعتماد به نفس در فروش ابتدا باید روش‌ها و مراحل فروشِ محصول یا خدمتتان را مثل کف دستتان بشناسید.

به‌عنوان یک فروشنده یا سرپرست تیم فروش؛ لازم است به‌قدری درزمینه‌ی فعالیت خود ماهر باشید که رَوند فروش برایتان به‌صورت یک کار عادی و راحت جلوه کند؛ در این صورت، هنگام مواجهه با مشتری، دیگر استرسِ به یادآوردن مراحل فروش و اینکه باید در هر مرحله چه‌کار کنید را نخواهید داشت و درنتیجه از تمرکز و آرامش کافی برخوردار خواهید شد.

۳.بر روی نقاط قوت محصول یا خدمات خود متمرکز شوید:

اعتماد به نفس در فروشاین سخن به معنای مغرور بودن به محصول یا خدمت ارائه‌شده توسط شما نیست و در این مورد باید واقع‌گرا باشید؛ بااین‌حال همیشه نکات مثبت محصول یا خدماتتان را به خود و مشتریان بالقوه‌تان یادآوری کنید، این موضوع در تقویت اعتماد به نفس در فروش تأثیر مثبتی خواهد داشت.

به‌طورکلی لازم است هرگونه شک یا عدم اعتماد به محصول یا خدمت عرضه‌شده توسط اعضای تیم فروش حل و برطرف شود تا آن‌ها بتوانند در ادامه، به اعتماد به نفس در فروش دست یابند.

۴.یادآوری و به اشتراک‌گذاری موفقیت‌ها درزمینه‌ی فروش:

فرض کنید شما مدیریت یک تیم فروش را به عهده دارید؛ در این صورت ایجاد فرهنگ موفقیت و موفقیت پروری در بین اعضای تیمِ فروش یکی از وظایف اصلی شما خواهد بود.

به این منظور، در جلسات عمومی که با کارکنان فروش برگزار می‌کنید از فروشندگان موفقتان بخواهید که داستان فروش عالی خود را برای همگان تعریف کنند.

اجرای این شیوه، هم تجربیات آن‌ها و هم روحیه و اعتمادبه‌نفسشان را به دیگر اعضای تیم فروش منتقل کرده و به تمامی اعضای گروه کمک خواهد کرد که همان موفقیت را در جریان فروش‌های خود تکرار کنند.

اگر به‌تنهایی کار می‌کنید، پس از هر فروش موفق، نکته‌هایی را که فکر می‌کنید منجر به موفقیت شما شده است را در دفترچه‌ای یادداشت کرده و گاه‌گداری آن‌ها را مرور کنید.

چنانچه فروش ناموفقی داشتید از تمرکز بر شکست در فروش خودداری کرده و به‌جای آن از خود بپرسید که بار بعد باید چه‌کارهایی را انجام دهید تا به نتیجه‌ی بهتری برسید.

تمامی این موارد را یادداشت و آن‌ها را در فواصل زمانی مشخص مرور کنید تا در ذهنتان کاملاً جایگزین شوند.

شکست و موفقیت در فروش، هر دو، بخشی از تجربیات اجتناب‌ناپذیر هستند. هم‌چنین لازم است به دنبال هر موفقیت، مرحله‌ی بالاتر و بعدی را مجسم کرده و برای رسیدن به آن تلاش کنید.

۵.برای رسیدن به اعتماد به نفس در فروش، بزرگ فکر کنید:

از عادت‌های روزانه‌ی فروش خارج شده و خود یا تیم فروشتان را به ایجاد نوآوری و داشتن نگاه متفاوت و خلاقانه نسبت به مسائل فروش تشویق کنید.

خواندن کتاب‌های خودیاری و نیز کتاب‌های تخصصی درزمینه‌ی فروش و تعیین هدف‌های بلندمدت می‌تواند به افزایش اعتماد به نفس در فروش کمک بزرگی کند.

هیچ‌وقت به کم، قانع نباشید و همیشه راه‌هایی برای بهتر شدن و بیشتر فروختن جستجو کنید. این کار، موجب تقویت اعتماد به نفس شما خواهد شد.

۶.در مسیر دستیابی به اعتماد به نفس در فروش از این اشتباه بپرهیزید:

اعتماد به نفس در فروش و نقش مدیرلازم است شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف، نسبت به تقویت اعتماد به نفس در فروش در نزد کارکنان مربوطه اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

بین حالت کبر و غرور یک فروشنده با داشتن اعتماد به نفس در فروش فرق وجود دارد. اگر مشتری، اندکی احساس کند که فروشنده مغرور است از او فاصله خواهد گرفت.

برای اینکه کارکنان بخش فروشِ یک شرکت بتوانند اعتماد و اطمینان مشتریان را به خود و محصولات یا خدماتی که عرضه می‌کنند جلب کنند؛ ابتدا باید به مدیرانشان و نیز محصولی که عرضه می‌کنند اطمینان داشته باشند.

وجود چنین شرایطی، زمینه‌ی شکل‌گیریِ طبیعی‌ترین و قوی‌ترین نوع اعتماد به نفس در فروش را فراهم خواهد کرد؛ پس مراقب باشیم که به‌جای اعتماد به نفس واقعی، ریا، کبر و ادعای بیجا را در خود پرورش ندهیم یا به کارکنان فروش منتقل نکنیم زیرا مشتری، تفاوت اعتمادبه‌نفس و غرور فروشنده را بهتر از هر کسی تشخیص خواهد داد.

۷.نقش مدیر بازاریابی در ایجاد اعتماد به نفس در فروش:

کارکنان تیم فروش نباید به مدیر خود به دیده‌ی شخصی که تنها به میزان فروش آن‌ها می‌نگرد و مدام خواستار فروش بیشتر است؛ نگاه کنند.

آن‌ها برای افزایش اعتماد به نفس در فروش باید مدیر خود را شخصی مورد اعتماد بدانند که می‌توانند همیشه از او بیاموزند.

توانایی دقیق گوش دادن به کارکنان فروش و درک آن‌ها یکی دیگر از مهارت‌های به‌ظاهر ساده ولی بسیار مهمِ یک مدیر فروش است.

همچنین داشتن انتظارات واقع‌بینانه از فروشندگان، هنری است که یک مدیر فروش باید با حساسیت و دقت زیاد آن را کنترل کند، طوری که هم منافع کسب‌وکار تأمین شود و هم استرس بیش‌ازحد به کارکنان فروش وارد نشود.

می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد افزایش اعتماد به نفس در فروش، با مدیر وب‌سایت تماس حاصل فرمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.