افزایش اعتماد به نفس در مقابل کرونا

0 433

شاید تیتر افزایش اعتماد به نفس در مقابل کرونا کمی عجیب به نظر بیاید چون تقریباً در همه‌ی جهان با وجود اینکه مدتی است از شیوع کرونا می‌گذرد ولی باز نگرانی‌ها در مورد این ویروس و بیماری ناشی از آن کمابیش ادامه دارد.

بخصوص در ایام قرنطینه که هر کس به تلفن همراه خود می‌چسبد و نگرانی از تمامی پیام‌ها و گفتگوها احساس می‌شود.

اما خبر خوب این است که افزایش اعتماد به نفس حتی در زمان شیوع کرونا هم میسر است.

در این مقاله دو راه برای افزایش اعتماد به نفس در ایام کرونا را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

با مدیرشاد همراه باشید.

دو شیوه برای افزایش اعتماد به نفس در ایام کرونا

افزایش اعتماد به نفس در دوران کروناشاید بتوان شرایط به وجود آمده از کرونا در همه‌ی کشورهای جهان را یک شرایط بحرانی در بیشتر زمینه‌ها دانست؛ از سلامتی گرفته تا کسب و کار و روابط اجتماعی و اقتصادی.

این شرایط، خودبه‌خود به‌صورت یک آزمون برای تک‌تک انسان‌ها در آمده و باید سعی کنیم که در این آزمون موفق شویم و از پس آن برآییم.

بسیاری از انسان‌ها در برخورد اول با تمامی این مشکلات به‌نوعی می‌خواهند از خودِ مسئله فرار کنند که البته این کار باعث می‌شود که تصمیم‌های بد و اشتباه بگیرند.

ما باید آستانه‌ی تحمل خود را به طرزی صحیح در مقابل بیماری کرونا و شرایط نامطلوب حاصل از آن بالا ببریم.

اولین مشکل انسان‌ها در دوران شیوع کرونا با حس بلاتکلیفی شروع می‌شود.

اینکه تا کی قرار است قرنطینه وجود داشته باشد یا تا کی قرار است کسب‌وکار فرد تعطیل یا دچار محدودیت باشد.

آینده‌ی شغلی، تحصیلی و بسیاری مسائل دیگر همگی در پرده‌ای از ابهام قرار می‌گیرند و این موضوع در کنار تهدیدی کهب رأی سلامت فرد و عزیزانش نیز وجود دارد، حالتی بسیار آزاردهنده به خود می‌گیرد.

این آزار کم‌کم تبدیل به یک ترس عمیق و سنگین در ذهن تک‌تک انسان‌ها می‌شود.

هر کس می‌گوید چه اتفاقی برای من، خانواده، بستگان و آشنایانم خواهد افتاد؟ چه اتفاقی برای کسب‌وکارم خواهد افتاد؟ چه وقت این وضعیت شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن تمام خواهد شد؟

همه از خود می‌پرسند آیا بعد از کرونا کار و زندگی من، امنیت شغلی من، روابط اجتماعی من به حالت پیش از شیوع این بیماری باز خواهد گشت؟

از همه‌ی این‌ها مهم‌تر، انسان‌ها در سراسر دنیا ترس زیادی از در معرض خطر بودن سلامتی خود احساس می‌کنند و این ترس، هرچه بیشتر از اعتماد به نفس آن‌ها می‌کاهد.

یکی از مهم‌ترین علت‌های این ترس، نوظهور بودن و قطعی نشدن علاج این نوع از ویروس کرونا است.

از طرف دیگر برخی اطلاعات غلط در مورد این بیماری و جوانب آن میز موجب ضعیف‌تر شدن اعتماد به نفس انسان‌ها در مقابله با آن می‌شود.

روش اول: مقابله با ترس از کرونا

مقابله با ترس از کرونابا توجه به تمامی موارد گفته شده کاری که ما باید برای افزایش اعتماد به نفس در ایام شیوع کرونا بکنیم کم کردن ترس از موارد مجهول یا بلاتکلیفی است.

شما باید با این حس نامعلوم بودن خیلی از چیزها رو در رو شده و از آن نترسید.

نه تنها باید با این حسِ ناخوشایندِ بلاتکلیفی و مجهولات مختلف روبرو شوید، بلکه باید بدانید که همین حس بلاتکلیفی می‌تواند به‌عنوان وسیله‌ای برای افزایش اعتماد به نفس و قوی‌تر شدن شما در زندگی مورد استفاده‌تان قرار بگیرد.

وقتی چنین فقدان اعتماد و بلاتکلیفی داشتید این تمرین تنفسی را انجام بدهید:

به‌آرامی نفس عمیق کشیده و تمام شش‌هایتان را از هوا پر کنید و در همان حال تجسم کنید که اوضاع بر وفق مراد شما و همان‌طور که دوست دارید شده است.

چندین بار این نفس‌های عمیق را تکرار کنید و احساس کنید که انرژی منفی و ترسی که از مبهم بودن و بلاتکلیفی دارید همراه با بازدم شما وجودتان را ترک می‌کند.

روش دوم: افزایش اعتماد به نفس

اثر کرونا بر اعتماد به نفسنکته‌ی دیگری که شاید به نظر عجیب برسد این است که در کنار رعایت تمام جوانب احتیاطی مانند قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی به آنچه پیش آمده باید تسلیم بود.

این سخن به معنی بی‌خیالی و یا چشم پوشیدن بر خطاهای بهداشتی و به کار نگرفتن امکانان حفاظتی نیست؛ بلکه بعد از انجام همگی آن‌ها است که باید از درون و در قلبمان تسلیم مقدرات نیز باشیم.

این سخن شاید خرافی به نظر برسد ولی د رکنار انجام کارهای حفاظت از مبتلا شدن به کرونا در افزایش اعتماد به نفس شما نقش بزرگی خواهد داشت.

باید در حفظ جان خود و اطرافیان و حتی بیگانگانی که در جامعه با آن‌ها روبرو می‌شویم بکوشیم ولی در کنار این تلاش، بهتر است که یادآور این نکته نیز باشیم که عمرِ هر کس در اختیار خداوند است.

روبرو شدن با این واقعیت اگر باعث بی‌عملی و ترس نشود باعث افزایش اعتماد به نفس شما خواهد شد.

با این روحیه است که می‌توانیم به دیگران نیز در ایام شیوع کرونا یاری‌رسانی کنیم و نترسیم.

شاید در بحبوحه‌ی این یاری‌رسانی‌ها بار دیگر خودمان و جسارتمان را بهتر بشناسیم، آن وقت است که اعتماد به نفس واقعی را تجربه خواهیم کرد.

منبع: (ترجمه و تلخیص):

https://www.youtube.com/watch?v=RH9GlQWgYOg

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.